Dagje dierentuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu Dagje dierentuin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu

Dagje dierentuin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gitana

01 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Als je op vakantie gaat, is het natuurlijk ook altijd leuk om nog even een bezoekje aan de dierentuin te brengen. Maar omdat het hier zo warm is, ben ik vrij vroeg in de ochtend gegaan en had ik het na 2 uurtjes ook wel gezien ;-)

Paramaribo Zoo is 1972 opgericht op iniatief van de toenmalige premier Pengel. Een verwoed verzamelaar van dieren die destijds los op zijn erf liepen. Toen het dierentuin een feit was heeft hij de eerste dieren aan de Zoo geschonken. Vanaf 2003 krijgt Paramaribo Zoo steun van zowel Artis als Diergaarden Blijdorp. Het dierentuin ligt er goed onderhouden bij en straalt een zekere rust uit. Veel bezoekers maken er dan ook een heus dagje uit van, inclusief picknick en muziek. Ook was er een groot speeltuin voor de kinderen en een heuze kinderboerderij. Maar waar ik eigenlijk het meest van onder de indruk was waren de enorme bamboebomen die er stonden. Waarbij misschien wel meer dan 100 bamboetakken bij elkaar gebundeld één boom vormden, geweldig om te zien!
Voor de rest waren er natuurlijk ook wel dieren te zien, waarvan vele ook in de Nederlandse dierentuinen te zien zijn. Ik had wel meer en diversere slangen verwacht, maar helaas.

  • 02 December 2008 - 07:22

    Leontine:

    Die bamboeboom is inderdaad prachtig. Twee uur rondlopen in een dierentuin vind ik sowieso een prestatie.

    Vanavond bakkie doen? Eet je hapje mee? Gezellig voor de TV hangen? Oh nee, nog niet... maar het aftellen is wel begonnen.

    PS: weet je al dat de Bas v/d Heijden verhuisd is? Tja, nog een paar dagen en dan moet je je weer in dit soort onbenulligheden gaan verdiepen.

    Geniet nog met volle teugen van je laatste dagen hoor, voor dat je het weet ben je weer thuis.

  • 04 December 2008 - 18:51

    M-L:

    ADJOSI SWITI SRANANG

    Nichtje ik wens jou een hele hele goeie reis terug.
    Ik heb echt genoten van je verhalen.
    Wat ik heb gelezen,is dat je hebt genoten en veel zelf heb ondernomen

    Gitana een goeie vlucht en behouden aankomst.

    M-L.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gitana

Sinds lange tijd ga ik mijn moederland bezoeken. Ik zie het niet alleen als een verrijking, maar ook als een zegen dat ik in staat ben gesteld om dit doen. Ik wil dan ook iedereen bedanken die mij heeft geholpen en gesteund om mijn droom te realiseren. xxx Gitana

Actief sinds 16 Sept. 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 19409

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2008 - 06 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: