Ode aan... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu Ode aan... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu

Ode aan...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gitana

05 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Tenslotte wil ik 2 fantastische mensen in het zonnetje zetten. Allereerst begin ik met mijn oma Lize. Degene die mij mijn eerste 3 levensjaren heeft opgebracht. Helaas gaan mijn herinneringen niet zo ver terug. Maar ik ben haar daar nog steeds dankbaar voor. We ontmoette elkaar voor het laatst 11 jaar geleden, in een tamelijk emotioneel wederzien. Zij was toen fysiek nog redelijk gezond. We hebben toen niet echt een oma/kleinkind moment gehad, maar toch voelde het heel speciaal. En toen kwam het moment dat ik besloot om voor een langere tijd naar Suriname te komen. Om het land te ontdekken, te ruiken, te proeven en te beleven. Wat was ik blij om haar weer te zien en wat deed het me tegelijk ook veel verdriet om te zien hoe ze qua gezondheid achteruit was gegaan. Oma wilde zoveel zeggen en vertellen, helaas kost het te veel kracht en komen de zinnen er niet zo vlot meer uit rollen. Toch is ze altijd scherp van geest gebleven en houdt ze haar omgeving goed in de gaten. We hebben een paar bijzondere weken beleefd, waarbij ik haar hielp met verzorgen. Maar we hebben ook een hoop lol gehad, als ze weer bijvoorbeeld een opmerking maakte over het eten. Schaarse momenten die ik altijd met me mee zal dragen, met een lach en met een traan :-) :-(
Oma ik ben heel erg dankbaar dat we elkaar gekend hebben en u zult altijd een bijzondere plek in mijn hart innemen.

De andere persoon die ik een dikke pluim wil geven is mijn tante Norita. Het jongste zusje van het stel. We hebben de afgelopen weken veel tijd met elkaar doorgebracht, waardoor ik haar echt heb leren kennen. Ik heb grote respect voor de manier waarop ze oma verzorgd. Ik heb zelden zo'n grote toewijding gezien. Ze heeft misschien niet bewust voor dit leven gekozen, maar zonder mopperen heeft zij zich die taak toegeëigend. En dat ze daarbij veel moet opofferen neemt ze op de koop toe. Dag en nacht staat ze voor haar moeder klaar, met veel geduld en liefde. Wat ze doet is van onschatbare waarden en we kunnen haar daar niet vaak genoeg voor bedanken! Tant Norita je bent een KANJER xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gitana

Sinds lange tijd ga ik mijn moederland bezoeken. Ik zie het niet alleen als een verrijking, maar ook als een zegen dat ik in staat ben gesteld om dit doen. Ik wil dan ook iedereen bedanken die mij heeft geholpen en gesteund om mijn droom te realiseren. xxx Gitana

Actief sinds 16 Sept. 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 19409

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2008 - 06 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: