Naar het einde - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu Naar het einde - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu

Naar het einde

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gitana

24 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Vandaag hebben we officieel afscheid genomen van Nos Kasita, maar donderdag as werken we nog een half ochtendje. De kinderen waren vandaag vrij omdat er feest was op schol. Voor dat feest werd om een bijdrage van de ouders gevraagd en als die niet betaalden, waren deze kinderen niet welkom. Mevrouw Lottie had geen geld om voor alle kinderen te kunnen betalen en dus bleef iedereen thuis. Echt heel sneu, voor ons buitenstanders zet je dan toch je vraagtekens bij het beleid van zo'n school. Maar goed de kinderen kregen allemaal speelgoed mee om zich in diverse zalen te vermaken. We sloten onze werkdag af door te trakteren met taart. En 3 meisjes en een jongen verraste ons met een geweldig optreden. Ook werd er een kleine speeche gehouden waarbij ze ons bedankten voor onze inzet.

Afgelopen zaterdag hebben de wat ouderen kinderen van Nos Kasita nog een basketbaltraining gekregen. De training was van 13:00-16:00u, waarbij ze spelenderwijs een aantal technieken onder de knie werd gebracht. Dit onderleiding van 2 spelers van het Surinamse basketbalteam. De kinderen hebben echt genoten en waren bijna niet te stoppen op het eind. Sommige waren zo enthousiast dat ze gelijk ook bij de vereniging wilde. Mogelijk dat deze kinderen een kans krijgen om in hun vrije tijd een sport te beoefenen. Ook dit was een dag om met een glimlach op terug te kijken :-)

  • 25 November 2008 - 07:41

    Julia:

    Zo het einde is in zicht!!! Volgende wk ben je gewoon weer terug in Hollandia, geniet nog van je laatste weekje.

    Trouwens schattige foto's!!

  • 25 November 2008 - 13:52

    M-L Nicht:

    Snik snik... en ook een beetje blij he?
    Nou meid dat heb je er weer op zitten he?
    Ik heb in ieder geval van al je verhalen genoten echt waar.Mocht ik je niet meer te spreken krijgen of bericht plaatsen dan wens ik je alvast een goeie gezegende vlucht.
    Geef ze daar een heerlijke warme brasa van me voordat je gaat.

    groetjes M-L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gitana

Sinds lange tijd ga ik mijn moederland bezoeken. Ik zie het niet alleen als een verrijking, maar ook als een zegen dat ik in staat ben gesteld om dit doen. Ik wil dan ook iedereen bedanken die mij heeft geholpen en gesteund om mijn droom te realiseren. xxx Gitana

Actief sinds 16 Sept. 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 19409

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2008 - 06 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: