Eerste kennismaking! - Reisverslag uit Zorg en Hoop, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking! - Reisverslag uit Zorg en Hoop, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gitana

06 Oktober 2008 | Suriname, Zorg en Hoop

Zo naar best wel een emotioneel afschied en een lange reis, ben ik dan eindelijk in het Switie Sranang!
De reis ging best goed, ik zat naast een jongenman, die me de oren van het hoofd kletste, erg grappig!
In Su aangekomen viel de warmte als een warme deken om me heen. Het wachten op de koffer was een ramp en dat is dan op zijn zachts gezegd! Doorlopend kwamen dezelfde koffers voorbij, waaronder dus ook een breekbaar pakket. En mijn koffer was in geen velden of wegen te bekennen. Ik had echt de neiging om met dat zogenaamde breekbaar ding te gaan smijten! Afijn na 1,5 uur later kwam dan eindelijk mijn koffer voorbij.
Hiep hiep hoera! Mijn oom stond zich ook al zorgen te maken, want ik kon ook niet bellen. Het wederzien van mijn oom was ontzettend leuk en warm. We zijn gelijk naar mijn logeeradres gereden. Onderweg keek ik mijn ogen uit. Zoveel schoon, maar ook armoe en vuil. De lucht was drukkend en hier en daar rook je een brandlucht. Plaatselijk leek er ook een bui te zijn gevallen. Aangekomen bij het huis, werden we verwelkomt door opgewonde geblaf van de hond van de eigenaar. Ieder huis heeft wel 1 of meerdere honden, die buiten op het erf verblijven. Het huis is netjes en redelijk schoon. Alles wat je nodig hebt is aanwezig. Samen met mijn oom zijn we nog even naar een supermarkt gelopen, om wat kleine boodschapjes te doen. We hebben afscheid genomen en ik ben vrij vroeg gaan slapen. De kamer is warm en de ventilator draait overuren
;-)

  • 06 Oktober 2008 - 21:10

    Maan:

    Heeee...zwartje ;-)! Goed om te horen dat je veilig en wel bent aangekomen. En ik vind het nog steeds heel stoer van je dat dit doet. Maar ook trots hoor...XXX

  • 06 Oktober 2008 - 21:13

    Rico:

    Eyyy..leuk he wachten op je koffer?? Ik ken dat gevoel...heb ooit eens in Thailand 2,5 uur bij de douane staan wachten op een paar Indiërs die problemen schopten en de beamte tot wanhoop dreven. Al die tijd stond een taxi te wachten, die ik ook niet kon bellen en bijna was weggereden...

    Goed dat je goed bent aangekomen. Veel plezier en succes daar!
    Grtz
    R

  • 07 Oktober 2008 - 06:27

    Els :

    Hoi Gitana,
    Moeizame start, maar gelukkig ben je veilig aangekomen! Succes met acclimatiseren en veel plezier!

  • 07 Oktober 2008 - 06:29

    Julia:

    Haaaai lieverd!!!

    Nou meid wat een gedoe met je koffer, rustig moet je blijven hahahhahahaha, uiteindelijk is het goed gekomen.

    Veel plezier en tot horens, dikke kuzzzz!!!

  • 07 Oktober 2008 - 06:56

    Marielle:

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen!!
    Heel veel plezier en ik kijk al uit naar je volgende bericht!

    Liefs,
    Mariel!

  • 07 Oktober 2008 - 08:42

    Cornelly:

    Hoi lieve,
    Nog even de vakantieganger uithangen (enjoying Parbo)alvorens "vrijwillig" te starten?, liefs, brasa's en tot gauw, Cornel

  • 07 Oktober 2008 - 10:41

    Jo:

    hoi meid , ik ben blij dat het goed en veilig
    aangekomen heb je herbert nog gesproken
    nou meid geniet
    moet weer werken grtjes jo

  • 07 Oktober 2008 - 12:28

    Simone :

    Hoi Gitana, alles goed?
    Hoe is het weer? Heet noh. Meisje ik zou zeggen ga lekker een saoto drinken, bakabana eten en vergeet niet, ga ook naar blauwgrond bij Warung Mir Oso, daar kan je pas lekker javaans eten meisje. En eh, nog wat doe een roti van Chris Rotishop of Rotishop Joosje. Anyway kusjes en liefs Simone

  • 07 Oktober 2008 - 13:59

    Marlies:

    Hoi Gitana,

    Gelukkig, je bent goed aangekomen. Fijn dat je toch je koffer hebt, want wat moet een vrouw zonder al haar spullen. Als je terugkomt zul je nog wel veel meer bagage hebben.
    Je logeeradres ziet er prima uit, althans wat ik van de huiskamer kan zien. Maar geen airco, effe wennen denk ik, maar dat zal wel lukken hoop ik.
    Ik vond het jammer dat ik niet bij je afscheid kon zijn, maar aan de foto's te zien was het hartstikke gezellig.
    Ik heb mijn emailadres ingevuld om je berichtjes te kunnen lezen. Ben er echt heel benieuwd naar.
    Meid, ontzettend veel plezier daar. Geniet zoveel als je kan. Wij beleven het hier een beetje met je mee.
    Liefs,
    Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gitana

Sinds lange tijd ga ik mijn moederland bezoeken. Ik zie het niet alleen als een verrijking, maar ook als een zegen dat ik in staat ben gesteld om dit doen. Ik wil dan ook iedereen bedanken die mij heeft geholpen en gesteund om mijn droom te realiseren. xxx Gitana

Actief sinds 16 Sept. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 19414

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2008 - 06 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: