Avondje uit - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu Avondje uit - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu

Avondje uit

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gitana

07 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Wat is dit leuk he? om contact te houden met je naasten ondanks dat je je aan de andere kant van de wereld bent! Lang leve de techniek!

Gisteren ben ik met mijn oom vroeg in de ochtend naar de vreemdelinge politie geweest om me te melden. We waren een van de eerste en dachten het klusje snel geklaard te hebben, dus niet hahaha. Zegt die dame achter de receptie, neemt u maar even plaats. Gaat het gehele team vervolgens gedurende een half uur "even" vergaderen hahaha geweldig! Het wordt niet aangekondigd en ook niet verteld hoelang het gaat duren. Gelukkig was er airco en ben ik maar gaan observeren. Daarna zijn we nog mijn oma gaan bezoeken. Ze is behoorlijk achteruit gegaan gezien mijn laatste bezoek. Je kunt niet echt een gesprek met haar aangaan en ze verzocht me om Surinaams te praten. Wat maar half lukte, mijn en oom en tante fungeerde als tolk ;-) Maar ik ben wel ontzettend blij en dankbaar dat ze nog in ons midden is.

Ook ben ik gisteren langs het kantoor lang geweest i.v.m. het vrijwilligerswerk. Vrijdag ga ik naar het tehuis voor een eerste kennismaking en om afspraken te maken omtrent de dagen dat ik ga werken. Heb ik dus nog een hele week voor mezelf om hier de boel te verkennen en mijn weg te vinden.

Inmiddels heb ik ook contact met onze Herbert en hebben we ook alweer afgesproken. En Herbert zou Herbert niet zijn als hij me niet had verrast met een heerlijke maaltijd.
Rijst met gebakken en gestoofde vis en groente. Ook hij geniet met volle teugen van het land en zijn vrijheid. Na het eten, heeft hij me meegenomen naar de waterkant. Waar we onder het genot van een drankje, naar de pasanten keken en aan het chillen waren. Daarna hebben we een stadswandeling gemaakt en heb ik wel een paar bezienswaardigheden gezien die ik zeker bij daglicht nog een keer wil aanschouwen.

Het is nu bijna 11u in de ochtend en het is ontzettend heet! Volgens mij is het al een graad of 36/37. Het zweet loopt met straaltjes van mijn lichaam af, het lijkt wel een openlucht sauna. Ik drink alleen maar water en heb niet echt trek om te eten. Het alleen denken aan een warme maaltijd is al voldoende om me het zweet opnieuw te laten uitbreken! Dus vragen van jullie of ik me al te schompes heb gegeten aan het heerlijke eten hier, moet ik voor nu nog met nee beantwoorden.




  • 07 Oktober 2008 - 16:03

    Do:

    Ha meissie aan de andere kant van deze planeet. Jij laat er ook geen gras over groeien zeg. Wat ben je lekker actief op deze weblog. Super om te lezen hoe het daar met je gaat. Zo te horen wordt je overvallen met indrukken. Ik kan mij een beetje voorstellen hoe dat zal voelen. Heb je al enge beesten gespot?

    Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb gisteren nog heel kort je vriendin Leontine gezien op het seminar in Utrecht over het granieten bestand. Ik had van haar een uitnodiging gekregen en gelukkig mocht ik van de Gemeente Arnhem met nog 2 collega's gaan. Het was wel een beetje anders dan ik mij ervan had voorgesteld, maar desalniettemin wel leuk om mee te maken. Verder gaat het hier zijn gangetje. Na een verregende zondag hebben we gisteren en vandaag mooi weer gehad. Ik kreeg trouwens via de datingssite een reactie van iemand uit Rotterdam! Wel grappig. Ik heb nog niet gereageerd. Blijft een beetje ver weg...zucht. Al is dat peanuts tov Suriname.

    Succes met je avonturen!

    Dikke kus, do

  • 07 Oktober 2008 - 16:51

    Tamara:

    hallo gitana!
    joke liet me net je pagina zien. ik ben erg benieuwd naar je avontuur. je gaat vrijwillegerswerk doen? ik lees wel wat er gaat gebeuren!

    trouwens, heb je zin om in november een keer aftespreken? in su! nog vijf weken en ik ga je achterna, dus misschien kunnen we elkaar dan eens een keer zien.

    Veel plezier! Geniet ervan! En tot je volgende bericht!

    bigi brasa
    tamara en joke

  • 08 Oktober 2008 - 06:26

    Julia:

    Hai meissie,

    Je hebt het volgens mij prima naar je zin zo. Heerlijk man, ik zou je zo achterna hebben gereisd. Nou meid, ik ben benieuwd naar de volgende belevenissen!!

    grtjes Julia

  • 08 Oktober 2008 - 11:07

    Sandra:

    Hoi skat ik wilde je 4-10 nog bellen om een bon voyage te wensen ben het gewoon vergeten damn, ben blij dat je veilig bent aangekomen.
    no worries de hitte went wel en dan komt de gezonde trek vanzelf en nog ff en je gaat mee in de surinaamse tempo/flow
    De groeten aan Herbert en verheug me op je volgende bericht.
    kusjes en een stevige brasa

  • 08 Oktober 2008 - 12:49

    Mama:

    Hallo schat!!!

    Hoe gaat het met jou?!
    Ik vind het heel erg leuk dat ik op deze manier je avonturen kan lezen en contact met je kan houden.

    Ik bel je snel weer!!!
    Wan bigi bosi!

    Mama

  • 11 Oktober 2008 - 21:54

    M-L:

    He nichtje ik kreeg de naam vd site van mijn peetje door,dus kon het niet laten jou langs deze weg alle goeds toe te wensen.Geniet ervan en is zeker leuk om op deze manier jou te volgen.

    En het gevoel van die warme deken over je heen,voelde ik zelfs tijdens het lezen hahaha.
    Doe de familie de groeten.En dat van oma ach wat zal ik zeggen...hihihi don't take it personal!!
    Wan switi teng ini Sranan.

    Je nicht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gitana

Sinds lange tijd ga ik mijn moederland bezoeken. Ik zie het niet alleen als een verrijking, maar ook als een zegen dat ik in staat ben gesteld om dit doen. Ik wil dan ook iedereen bedanken die mij heeft geholpen en gesteund om mijn droom te realiseren. xxx Gitana

Actief sinds 16 Sept. 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 19418

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2008 - 06 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: