Rustig dagje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu Rustig dagje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu

Rustig dagje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gitana

08 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Ik heb het nu nog relatief rustig en ben ik dus ook in staat om elke dag wel even iets te schrijven. Mogelijk dat als ik straks aan het werk ben, het een stuk minder gaat worden.

Tamara wat lees ik nou?! Kom je ook deze kant op? Zo ineens? Ik heb je er helemaal nooit over gehoord! Maar wel ontzettend leuk! Hoelang blijf je? Ik hoor het allemaal wel...

Na mijn bezoekje gisteren aan de cybercafe ben ik nog een rondje gaan lopen in de mall en heb ik een warme banketbakkerij daar ontdekt. Eindelijk gewoon een pizzabroodje, lekker burgelijk he? Maar wel lekker!
Daarna moest ik natuurlijk nog wel dat pokke eind terug lopen door die warme zon. Maar zoals altijd duurde de heen weg langer dan de terugweg. Thuis gekomen heb ik eigenlijk niet zoveel meer gedaan dan gelezen en een middagdutje. Ik had ook met de eigenaar gesproken over de mogelijkheid tot het huren van een fiets. Deze is inmiddels in orde en vandaag heb ik mijn eerste fietstocht gemaakt door Suriname!

Je moet je voorstellen dat ze hier geen mooie geasfalteerde fietspaden hebben. Fietsen, brommers, auto's en vrachtverkeer denderen over hetzelfde asfalt. Ik had met Herbert afgesproken en vond het wel een mooi moment om en de fiets uit te proberen en gelijk een beetje van de omgeving te zien. Herbert verblijft namelijk ook dichtbij het tehuis waar ik ga werken. Ik heb er ongeveer 20 minuten over gedaan in een redelijk tempo. De rest van de middag heb ik daar gezeten en un tak tori en heb ik heerlijke okersoep gegeten. Eind van de middag zijn we naar een creek gereden richting Para(geen colacreek) maar het kon er wel goed voor doorgaan. Het water was er net zo donker en na wat aarzelende stapjes ben ik er toch ingegaan. Het was heerlijk lauw/warm schoon water, maar af en toe sprong ik wel verschrikt op omdat ik iets voelde. Het waren overigens maar visjes hoor. Nee echt enge beesten ben ik nog niet tegen gekomen, maar dat zal vast nog wel gebeuren ;-)


  • 09 Oktober 2008 - 07:15

    Julia:

    Oh meid, wat klinkt het allemaal heerlijk!!!! Hahahah grappig van dat je verschrikte elke keer als je wat voelde hahahahahah, je lijkt mij wel hahahahahha!!!! Doe Herbert maar de groeten!!!

  • 09 Oktober 2008 - 08:02

    Tamara:

    op de fiets door suriname! ik weet niet of ik je dat kan nadoen hoor!!!
    zo te lezen heb je een erg ontspannen leven, zeg. en die kleine visjes wennen nooit he?!

    ik kom 16 novemeber naar su en ik blijf 3 mnd. ik vertrek weer op 15 februari naar hollanda!

    zie je snel!

  • 09 Oktober 2008 - 19:53

    Leontine:

    Ha Gi,

    wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Het lukte me niet eerder om op je website te komen, er werd steeds om een wachtwoord gevraagd, wat ik dus niet had. Heb een aantal malen je voicemail ingesproken, maar begrijp van Liona dat je je telefoon daar niet kunt gebruiken. Maar goed, gelukkig nu op de hoogte van je avonturen.

    Ben reuze benieuwd hoe je vrijwilligerswerk gaat verlopen. Succes morgen! Vraag me steeds af wat zou ze nu doen?

    Jaeda is gelukkig opgeknapt. Maandag belde de apotheek: foutje, ze had een dosis medicijnen gekregen die 5x te hoog was. Vandaar misselijkheid, braken, diarree. Daar zijn we wel van geschrokken. Gelukkig gaat het nu veel beter.

    Meisje, geniet! Check you later...

  • 10 Oktober 2008 - 21:25

    Brenda:

    Hey big sis!!!

    Eindelijk heb ik jou Su avonturen gelezen! Ben blij dat je het naar je zin hebt, van chillen aan de waterkant, water dippen tussen de vissen tot en met het fietsen en de overige ervaringen. Jah en ik zijn echt blij voor jou en heel erg trots!

    Eet, drink, zwem en geniet voor ons! En heel veel succes met je werk.

    Bel je snel!!!

    Houd je hoofd cool met alles wat je doet in switi sranan!!

    Wan bigi bosi nanga wan bigi brasa!
    Jahrell en Brenda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gitana

Sinds lange tijd ga ik mijn moederland bezoeken. Ik zie het niet alleen als een verrijking, maar ook als een zegen dat ik in staat ben gesteld om dit doen. Ik wil dan ook iedereen bedanken die mij heeft geholpen en gesteund om mijn droom te realiseren. xxx Gitana

Actief sinds 16 Sept. 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 19419

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2008 - 06 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: