Ff wat anders! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu Ff wat anders! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gitana Fraser - WaarBenJij.nu

Ff wat anders!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gitana

16 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Ik ben eigenlijk de hele tijd uitgegaan dat ik nu verblijf in de wijk Zorgh en Hoop, blijk ik in de wijk Uitvlucht te verblijven. Ach ja topografie is nooit mijn sterkste kant geweest. Maar desalniettemin heb ik het hier prima naar mijn zin. En voel ik me ook gewoon veilig om 's avonds nog ff op de fiets te springen om bij de Hermitage mall te gaan internetten en een hapje te gaan eten in mijn eentje.

Jullie zullen vast wel benieuwd zijn hoe het mij vergaat met de mannen hier! Want daar zullen de meeste van jullie naar vragen bij terugkomst, ik ken mijn pappeheimers!
Waar zal ik beginnen? Wel, aan aandacht kom ik eigenlijk niets tekort. Dagelijks wordt er wel gepsst, getuuterd of je krijgt een opmerking in de zin van mooi dame of zoiets dergelijks toegefluisterd.
Je zou er bijna van naast je schoenen lopen ;-)
Mannen spreken je hier in ieder geval al heel snel aan en willen ook direct wat van je. Al was het maar een telefoonnummer dat ze je kunnen bellen om een afspraakje te maken.
Zo zat ik bijvoorbeeld gisteren even in de mall een maaltijd te nuttigen en onderwijl een boekje te lezen, toen een man me wenkte toen ik op keek. Niet lang daarna vroeg hij of hij mocht aanschuiven. Het begint dan met een vaag verhaal van, dat hij me al had zien lopen en me een mooie vrouw vond. En dat ie me nog wel een keer wilde zien en of we een keer zouden kunnen afspreken. Hij wilde wel mijn telefoonnummer, want mij misschien een keer tegenkomen in de mall (want dat was mijn antwoord als hij me tegen het lijf wilde lopen) vond hij niet echt een optie. Ze zijn dus ook behoorlijk vasthoudend. Eindstand is dat ik 's avonds een sms van hem kreeg met "lekker slapen schatje". Ze zijn wel heel erg vrij met dat woord te gebruiken. En de volgende ochtend "heb een fijne werkdag schatje". Ik ken hem niet eens! Dus ik neem het allemaal maar met een korreltje zout. Maar het streelt natuurlijk wel je ego. Vandaag vroeg zelfs mijn taxichauffeur of ik met hem uit wilde! Ik maak hier namelijk gebruik van 2 vaste chauffeurs, als de een niet kan bel ik de andere. Dus ik heb ze hier voor het uitzoeken als ik wil, is dus wel wat anders dan in ons koude kikkerlandje!

  • 17 Oktober 2008 - 06:49

    Leontine:

    Tja, meid, je gaat wel van het ene uiterste naar het andere uiterste! Gelukkig ben je nuchter genoeg om je niet gek te laten maken en gek genoeg om er heerlijk van te genieten. u go girl!
    heb ook naar je foto's gekeken, wat een schatjes die kinderen. heb je niet de neiging om er eentje mee naar huis te nemen?

  • 17 Oktober 2008 - 06:58

    Tamara:

    klinkt goed allemaal!!!
    heerlijk ontspannen allemaal!
    geniet ervan!

    tamara

  • 17 Oktober 2008 - 12:13

    Marielle B:

    Ha Meid,

    Nou aan aandacht komt je niets te kort hoor ik al! Wat heb je leuke foto's gemaakt!
    Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt!

    Lekker blijven genieten he!

  • 19 Oktober 2008 - 10:54

    Mama:

    Leuk je avonturen te lezen, hou me op de hoogte..
    Zo te zien vermaak je je wel
    Pas goed op jezelf!!

    groetjes Mama

  • 21 Oktober 2008 - 09:50

    Julia:

    Nou nou meid, wel heerlijk voor je ego hahahahah, en zit er nog wat leuks tussen hahahahhaha!! Maar pas goed op jezelf oke.

    grtjes en tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gitana

Sinds lange tijd ga ik mijn moederland bezoeken. Ik zie het niet alleen als een verrijking, maar ook als een zegen dat ik in staat ben gesteld om dit doen. Ik wil dan ook iedereen bedanken die mij heeft geholpen en gesteund om mijn droom te realiseren. xxx Gitana

Actief sinds 16 Sept. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 19415

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2008 - 06 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: